USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Luonto, ympäristö ja kestävästi tuotettu kahvi ovat tärkeimpiä painoalueitamme, ja työskentelemme jatkuvasti tämän aiheen parissa koko tuotantoketjussamme.

Tällä hetkellä meillä on kaksi 100-prosenttisesti luomukahvista valmistettua kahvisekoitusta: Peru Organic ja Kahawa ya Congo, jotka löytyvät sekä Vertuo- että Original valikoimistamme. Lisäksi tarjoamme AAA Sustainable Quality™ -ohjelman puitteissa viljeltyä kahvia, joka on tuotettu biologista monimuotoisuutta kunnioittaen.

AAA-ohjelma on luotu yhteistyössä Rainforest Alliancen kanssa jo vuonna 2003. Sen tarkoitus on suojella ympäristöä ja parantaa viljelijöiden sekä heidän yhteisöjensä toimeentuloa, samalla varmistaen kahvin johdonmukaisen korkean laadun. Yhteistyö tarkoittaa sitä, että kahvitilojen tuotannossa ei mahdollisuuksien mukaan käytetä torjunta-aineita tai lannoitteita. Yhdessä eri käsittelykoulutusten kanssa on kehitetty menetelmä luonnon monimuotoisuuden säilyttämiseksi työntekijöiden, viljelijöiden ja ympäristön kannalta. Vain Rainforest Alliance -sertifioidut tuotteet, jotka sisältyvät SAN-järjestelmään (Sustainable Agriculture Network), ovat sallittuja.

AAA-ohjelmaan kuuluu lisäksi ”kestävän laadun arviointityökalu” (TASQ™), joka luokittelee ja arvioi jokaisen kahviviljelmän määrittääkseen, miten lopullisen kahvituotteen laatua ja kahvinviljelijöiden sosioekonomista hyvinvointia voidaan parhaiten parantaa. Se on yhteistyöhanke, jossa ovat mukana paitsi Rainforest Alliance myös Fairtrade International, Pur Project ja monet muut toimijat eri alkuperämaissa, jotka kaikki jakavat Nespresson tavoitteen kestävistä kahviviljelmistä. Olemme ylpeitä voidessamme sanoa, että tällä hetkellä yli 90 % kahvistamme on peräisin AAA-ohjelmasta, ja olemme sitoutuneet kasvattamaan tätä prosenttiosuutta tulevaisuudessa.

Haluamme, että kahvinviljelijöillä on suhde Nespressoon, ja siksi heidän tilanteensa on meille tärkeä aihe. Haluamme myös olla varmoja siitä, että ympäristöolosuhteet mahdollistavat kahvimme tuotannon jatkamisen ja siten edistävät kestävää kehitystä alkuperämaissa.

Lue lisää kestävän kehityksen työstämme yllä olevista linkeistä tai klikkaa tästä.

Vastasiko tämä kysymykseesi? Jos ei, ota meihin yhteyttä, autamme sinua mielellämme. Voit myös soittaa meille numeroon 0800 177 601 ma-pe 9.00-16.30.

Jokainen kahvipakkaus sisältää 10 kapselia, joten minimikahvitilaus on yksi kahvipakkaus (10 kapselia). Jos haluat, että kahvisi toimitetaan mahdollisimman vähän ympäristöä kuormittaen, suosittelemme tilaamaan kahvisi isommissa erissä.

 

Tarjoamme tilauksellesi ilmaisen toimituksen Postiin tai lähimpään Posti-automaattiin, kun tilauksessasi olevien tuotteiden loppusumma ylittää 75 €.*

Tarjoamme ilmaisen kotiinkuljetuksen tilaukseesi Postin- tai Matkahuollon kotiinkuljetuspalvelulla, kun tilauksessasi olevien tuotteiden loppusumma ylittää 250 €.*

*Lue lisää toimitustavoista ja toimitusehdoista täältä.

Saat lisätietoja klarna-maksuista klikkaamalla TÄSTÄ.

verkkosivuillamme osoitteessa nespresso.fi tai puhelimitse tehdyt ostokset:

Sinulla on 30 päivän palautusoikeus verkkosivuillamme osoitteessa nespresso.fi tehtyihin tilauksiin, seuraavien palautusehtojen täyttyessä:

Jos palautat muuta kuin elintarvikkeita (esim. kahvikoneita tai kuppeja), on se mahdollista niin kauan kuin tuote on käyttämätön. Jos ostit koneen jälleenmyyjältä, on kone palautettava kyseiselle jälleenmyyjälle.

Jos palautat kahveja tai muita elintarvikkeita, hyväksymme vain avaamattomat pakkaukset.

Jos haluat palauttaa verkkosivuiltamme tai puhelimitse ostetun tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse (info@nespresso.fi), niin lähetämme sinulle palautuskuitin, jonka avulla voit palauttaa tilauksesi helposti.

Nespresso Boutiqueissa tehdyt ostokset:

Emme tarjoa vaihto- tai palautusoikeutta Nespresso Boutiqueistamme ostetuille kahveille tai elintarvikkeille.

Muille tuotteille (esim. kahvikoneet ja astiat) tarjoamme Boutiqueissamme 30 päivän palautusoikeuden käyttämättömille tuotteille. Näiden palautusehtojen täyttyessä, voit palauttaa tuotteen myymälään kuitin kanssa.

Ikävä kuulla, korjaamme sen mahdollisimman pian!

Jos postipakkauksen ulkopinnassa on näkyviä vaurioita, siitä tulee ilmoittaa pakkauksen toimittajalle (posti tai matkahuolto) välittömästi noudon yhteydessä tai ottaa yhteyttä Nespresson asiakaspalveluun 24 tunnin kuluessa tilauksen noutamisesta.

Jos pakkauksessa on piilovaurioita tai jokin sen sisällä oleva tuote on vaurioitunut, väärä tai puuttuu, ota yhteyttä Nespresson asiakaspalveluun 7 päivän kuluessa tilauksesi vastaanottamisesta.

Säilytä vahingoittuneet kapselit/tavarat ja kaikki alkuperäiset pakkaukset, kunnes reklamaatio on käsitelty.

Reklamaation käsittelyprosessi:

Jotta palautus olisi sinulle mahdollisimman helppoa ja nopeaa, ilmoitathan seuraavat tiedot ottaessasi asiakaspalveluumme yhteyttä:

  1. Ota kuvia vaurioista ja lähetä ne asiakaspalvelumme sähköpostiin yhdessä reklamaatiosi kanssa. Näin voimme helposti nähdä, mitä on tapahtunut.
  2. Jos sisältö on vaurioitunut tai puutteellinen, meidän on tiedettävä kuinka paljon ja mitkä tuotteet ovat viallisia, jotta voimme lähettää sinulle nopeasti korvaavan tilauksen.
  3. Otamme yhteyttä toimittajaan ja jatkamme asian käsittelyä. Samalla varmistamme, että saat tilaamasi tavarat mahdollisimman nopeasti ja moitteettomassa kunnossa.

Nespresso-kahvikapseleiden parasta ennen -päivämäärä on noin 12–15 kuukautta valmistuspäivästä, ja vähintään 2 kuukautta siitä, kun saat verkkosivuiltamme tilaamasi kahvitoimituksen. Päivämäärä on painettu kahvipakkaukseen ja Nespresso takaa kahvin tuoreuden kyseiseen, parasta ennen -päivämäärään asti, jolloin kahvi on aromeiltaan parhaimmillaan.

Kahvi ei menetä makuaan suoraan parasta ennen -päivämäärän jälkeen, mutta sen maku voi vähitellen heiketä. Voit myös tarkistaa kahvikapselin kalvon – mikäli se on hieman pyöristynyt, kahvi on vielä tuoretta.

Kofeiinin määrä vaihtelee kahvilajikkeittain ja annoksen kofeiinipitoisuus riippuu kahdesta tekijästä: robustan osuudesta papusekoituksessa (robusta sisältää kaksi kertaa enemmän kofeiinia kuin arabica) ja jauhetun kahvin määrästä, jota käytetään yhteen annokseen.

Useimpien espressojemme kofeiinipitoisuus on noin 50–100 mg per annos. Tähän kuuluvat Original espressot ja -espresso lungot sekä Vertuo espressot, -gran lungot ja -double espressot.

Korkean robusta-pitoisuutensa takia seuraavat espressot sisältävät poikkeuksellisesti suuremman kofeiinipitoisuuden: Vertuo Diavolitto sisältää noin 150 mg kofeiinia ja Original Kazaar noin 120 mg kofeiinia annosta kohden.

Kaikkien Vertuo-mukikahvien (230 ml), mukaan lukien Alto-kahvit (355 ml), kofeiinipitoisuus on 170–200 mg per annos. Suuremman tilavuutensa vuoksi Carafe Pour-Over Style -kahvi (535 ml) sisältää noin 230–250 mg kofeiinia per kapseli. Tämä karahvikahvi on tarkoitettu jaettavaksi noin 2–4 annokseksi. Näin ollen yksi annos ei ylitä 200 mg:n rajaa.

Koska kahvi on ”elävä” tuote, kofeiinipitoisuus voi vaihdella. Sen takia pystymme antamaan vain kofeiinipitoisuuden vaihteluvälin (edellä mainittuja poikkeuksia lukuun ottamatta) ollaksemme mahdollisimman tarkkoja. Saman kokoluokan kahvit voivat olla kofeiinipitoisuudeltaan suurempia tai pienempiä: esimerkiksi Fortado sisältää enemmän robustaa, kuin muut Gran Lungo-sarjan kahvit, tehden sen kofeiinipitoisuudesta muita tuotesarjan kahveja korkeamman. Vertuo Half-Caffeinato sisältää noin 70 mg kofeiinia.

Ei. Kahvin kanssa ei ole suorassa kosketuksessa BPA:ta.

Nespresso-kapselit eivät sisällä tavallisia ruoka-aineallergeeneja, kuten maitotuotteita, gluteenia, pähkinöitä, soijaa tai kananmunia.

Pysyvissä, maustetuissa sekoituksissamme maku voi olla peräisin mainitusta elintarvikelähteestä (esim. vanilja, kaakao, karamelli) sen lisäksi, että ne sisältävät muita luonnollisia uutteita. Yksikään kahvi ei sisällä paloja varsinaisesta ainesosasta.

Muut maininnat (esim. ”maltainen”, ”marjainen”) ovat kahvin aromiprofiilin kuvaajia, eivätkä viittaa niiden esiintymiseen kahvissa tai kapselissa.

Ei, käytämme Vertuo-kahveissa samaa jauhatustekniikkaa kuin Original-kahveissa.

Jauhatusparametrit asetetaan kunkin kahvilajikkeen mukaan.

Jos olet pyytänyt linkkiä uuden salasanan asettamiseksi painikkeesta "Unohditko salasanasi?", mutta sähköpostiisi ei ole saapunut linkkiä, voi syynä olla, että sinulla ei ole aktiivista käyttäjätiliä. Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään kaikissa jäsentiliäsi koskevissa asioissa. Voit lähettää meille yhteydenottolomakkeen täältä tai soittaa numeroon 0800 177 601.

Emme ikävä kyllä pysty toimittamaan ulkomaille, joten suosittelemme rekisteröitymään Nespresso-jäseneksi siinä maassa, josta haluat ostaa kahvia ja ostamaan kahvit kyseisen maan Nespresso verkkosivuilta tai Boutiqueista.

Löydät kaikkien liikkeidemme sijainnit ja yhteystiedot täältä.

Tervetuloa!

Löydät kaiken tarvittavan tiedon kalkinpoistosta täältä.